Slova nám přiblíží skutečnost lépe, než kdybychom ji na vlastní oči viděli. Nejstarším důkazem síly slov je Bible, Písmo svaté, či Boží slovo. Jádrem komunikace jsou slova. Bez komunikace nevznikne žádný mezilidský vztah, tím méně obchodní. Nezaujmou-li slova na Vaší stránce návštěvníka, přemístí se na web konkurence.

Tiskové zprávy, slogany, anonce a reklamy pro různá média mají své zvláštnosti. Vytvořit kvalitní text pro web není prostá záležitost. Je nutné brát ohled na webového návštěvníka a množství textu na internetu s podobným obsahem. Různost konkurence je vlastností webu a naším cílem je odlišit se, zaujmout.

Co je to copywriting

Slovo copywriter je složené z termínů copy (předloha, opis) a writer (spisovatel, písař). Česky by se přeložilo jako textař, placený textař, copywriting jako profesionální stylistika. Copywriter musí mít jazykový cit a vyznat se v psychologii čtenáře. Samozřejmostí je znalost jazyka, gramatiky a typografických pravidel. Vytváří stručné, jasné a přehledné texty, nejčastěji obchodního charakteru.

Jaký je úspěšný text

Na internetu existuje celá řada praktických i  „nepraktických“ tipů jak napsat kvalitní obchodní text. Používejte krátké věty, krátké odstavce, nadpisy, mezititulky apod. Obecná pravidla jsou podnětná, nejdůležitější však je, komu je text určen, na jaké psychické emoce čtenáře má působit a jaký je cíl informací. K čemu má text člověka přinutit, jakou akci od něj přepokládáme? Očekává-li návštěvník popis výrobku, krátký slogan ho pravděpodobně neuspokojí a bude pokračovat na konkurenčních webech.

Webový copywriting

Lidé na internetu text nečtou, zejména při první návštěvě obsah jen prohlížejí (skenují). Jezdí po stránce očima a pátrají po nadpisech, zvýrazněných záznamech, hledají nějaký záchytný bod. Webový text by měl mít strukturu, která člověka zaujme na první pohled.

Osnova textu stylovaného pro web musí být jednoduchá, od nejdůležitějšího textu k méně zajímavým částem. První věta odstavce by měla čtenáře přimět číst dál.

SEO copywriting

Webové dokumenty by měly zároveň obsahovat příhodná klíčová slova, jež by měla souviset s  obsahem a nerušit čtenáře. Každá stránka by měla být optimalizována pro vyhledávače přinejmenším v základní podobě. Vyhledávací fráze mohou být v textu efektivně vložena ve tvaru titulků nebo odkazů.

Hustota slov, frekvence, vzdálenost a tvary slov jsou vlastnosti, které určují kvalitu textu optimalizovaného pro vyhledávače.

Kontaktujte nás

Vytvoříme textový obsah podle zadání, text přehledně sémanticky zpracujeme s ohledem na optimalizaci pro vyhledávače a se zdůrazněním jasného smyslu dokumentu. Spojte se s námi právě nyní prostřednictvím kontaktního formuláře. Rádi Vám pomůžeme se stylizací obsahu Vašich stránek. Odpovíme Vám v co nejkratším termínu.