Placené odkazy ve vyhledávačích  ukazují uživateli kontextovou reklamu, berou v úvahu, co návštěvník hledá a reklamu mu naservírují. Jsou to přednostní záznamy v katalogu nebo nejčastěji inzeráty zobrazené nad přirozenými, organickými výsledky hledání. S velkou pravděpodobností tato reklama přivede někoho, kdo si něco koupí nebo alespoň navštíví Vaše stránky.

Placené zpětné odkazy ve vyhledávačích jsou značně efektivnější než reference z jiných webových stránek odkazující na Vaši stránku. Nejrentabilnější marketingový kanál je právě PPC reklama ve vyhledávání v Google či v Seznamu. Typy placených odkazů se obecně rozlišují podle způsobu stanovení ceny za reklamu. Základní metody účtování ceny jsou za zobrazení inzerátu nebo za kliknutí na inzerát.

PPC kampaně s PPC odkazy ve vyhledávačích

PPC odkazy s inzeráty se platí až za kliknutí uživatelem, neplatíte nic za zobrazení inzerátu, ale jen za to, když na něj návštěvník klikne. Můžete nastavit, pro jaká hledaná klíčová slova se má Váš inzerát zobrazovat. Nejznámějším systémem pro PPC reklamu je AdWords, který doplňuje inzeráty do výsledků nejrozsáhlejšího vyhledávače Google. Princip a formát PPC reklamy je společný pro AdWords, Sklik, ETARGET a další systémy, které postupně převzaly formát od Googlu.

U placených PPC odkazů velmi záleží na pozici. Na inzerát hodně dole na stránce nikdo asi klikat nebude. Sice Vám to ušetří peníze (nebudete nic platit za klik), ale na druhou stranu bude Vaše reklamní kampaň zbytečná. Nemá také význam směřovat odkaz na hlavní stránku s Vaší podobniznou, když podle reklamy návštěvník chce koupit inzerované zboží (pak platíte za zbytečné klikání odcházejících lidí).

Inzeráty se řadí na principu aukce, kdo víc zaplatí, je umístěn lépe. V  systému AdWords, Sklik a podobných nastavíte maximální cenu, kterou jste ochotni zaplatit za jedno kliknutí. Vyhledávač pak při každém vyhledávání seřadí reklamy podle této ceny.

Jakou cenu za proklik u PPC odkazu nastavit?

Nejdůležitější faktor je pořadí, někdy je i cílem být druhý! Je to levnější. Stejně jako u  SEO hraje roli přesnost zacílení na klíčová slova a návratnost investic se musí měřit a sledovat v průběhu kampaně. Registrace u AdWords trvá několik minut a po zaplacení minimální platby (300 Kč) a vytvoření první kampaně se reklamy budou téměř neprodleně zobrazovat. Za hodinu můžeme shromažďovat první statistiky, a to rovnou v rozhraní AdWords.

PPC odkazy a správa PPC kampaní

Podle výsledků můžeme ihned měnit maximální cenu za proklik. Jinými slovy, kampaň nestačí jen nastavit, musí se sledovat, vyhodnocovat, měnit cenu a snad i klíčová slova.

PPC kampaně jsou stále oblíbenější pro svoje vlastnosti, kromě nízkých nákladů a přesně cílené reklamy si sami určujete cenu a můžete ušetřit vhodnou formulací textu odkazu. PPC odkazy s inzeráty Vám přilákají více kvalitně cílených návštěvníků za méně peněz než jiné druhy reklamy.

Inzeráty s PPC odkazy jsou velice přesně zacíleny a oslovují každého uživatele podle toho, co zrovna hledá.

Jak začít s PPC odkazy?

Zkuste to s námi, nabízíme naše zkušenosti, stačí odeslat mailový formulář.